• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fråga om delgivningsman från KFM

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 546
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Jag får nog delge i snickarbyxor om jag vill, är det två bor du kanske i ett lite utsatt område eller så? Jag skulle nog dra på mig snickarbyxor om jag skulle ut i ett sånt område, mindre risk att bli överfallen kanske.

Du kan annars pröva att skicka in delgivningskvitton själv också, då kommer troligen ingen delgivningsman alls och knackar på
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Jag har haft alla möjliga delgivningsmän som har hälsat på mig, både hemma och på jobbet (och någon som har haft svårt att få tag på mig har ringt både mamma och mormor). Det har varit allt från poliser till extraknäckande pensionärer, och även en och annan anställd hos Kronofogden. De har som regel varit ganska lätta att ha att göra med, man skriver på, får ett brev och så åker de. Det tar en minut, högst. Man vänjer sig, men det klart att det är skönt att slippa dem.

Några krav på klädsel kan jag inte tänka mig att det finns, och knappast heller att det skulle finnas någon regel mot att ha en kompis med sig när man är ute och åker...
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Jag har haft alla möjliga delgivningsmän som har hälsat på mig, både hemma och på jobbet (och någon som har haft svårt att få tag på mig har ringt både mamma och mormor). Det har varit allt från poliser till extraknäckande pensionärer, och även en och annan anställd hos Kronofogden. De har som regel varit ganska lätta att ha att göra med, man skriver på, får ett brev och så åker de. Det tar en minut, högst. Man vänjer sig, men det klart att det är skönt att slippa dem.

Några krav på klädsel kan jag inte tänka mig att det finns, och knappast heller att det skulle finnas någon regel mot att ha en kompis med sig när man är ute och åker...
Håller med om allt utom det sistnämnda.
Har mycket svårt att tro att man får ta med polaren när man har det jobbet.
 

slarvfia

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Inte för att vara dum men jag har svårt att tro att någon professionell tar med sin polare och dessutom så strider det nog mot vad som är tillåtet.
Kanske bättre att ringa och fråga än att nonchalera det, det har ju gått tre månader.
Jag kanske är fördomsfull men den killen som jag misstänker är hans random polare såg inte ut att jobba på kontor om man säger så. Samt att de hade en dynamik som inte kändes som två kollegor.
 

slarvfia

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Jag har haft alla möjliga delgivningsmän som har hälsat på mig, både hemma och på jobbet (och någon som har haft svårt att få tag på mig har ringt både mamma och mormor). Det har varit allt från poliser till extraknäckande pensionärer, och även en och annan anställd hos Kronofogden. De har som regel varit ganska lätta att ha att göra med, man skriver på, får ett brev och så åker de. Det tar en minut, högst. Man vänjer sig, men det klart att det är skönt att slippa dem.

Några krav på klädsel kan jag inte tänka mig att det finns, och knappast heller att det skulle finnas någon regel mot att ha en kompis med sig när man är ute och åker...
Jag öppnar då inte dörren för en orakad snubbe med mössa och blåställ för att bli delgiven. Klädsel säger en del om folk så jag anser nog att en tjänsteman bör vara adekvat klädd.
Och att man ska få ta med en random kompis som inte omfattas av sekretessavtalet när man ska delge folk är integritetskränkande och kanske brottsligt sett till GDPR-lagen. Den är rätt tydlig på punkten kring vem som får ta del av personliga uppgifter. Kompisar till anställda på företag och myndigheter får t ex inte göra det.
 

slarvfia

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Inte för att vara dum men jag har svårt att tro att någon professionell tar med sin polare och dessutom så strider det nog mot vad som är tillåtet.
Kanske bättre att ringa och fråga än att nonchalera det, det har ju gått tre månader.
Jag har inte nonchalerat något, brevet las på brevlådan dagen innan de bankade på min dörr. Jag har inget att bli delgiven. Så ingen anledning att vara dum ;)
 

slarvfia

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Jag får nog delge i snickarbyxor om jag vill, är det två bor du kanske i ett lite utsatt område eller så? Jag skulle nog dra på mig snickarbyxor om jag skulle ut i ett sånt område, mindre risk att bli överfallen kanske.

Du kan annars pröva att skicka in delgivningskvitton själv också, då kommer troligen ingen delgivningsman alls och knackar på
Haha, nej boomer. Bor i Stockholms innerstad, tryggt och säkert. och om du läser mer noggrant så ser du att jag redan skickat in breven, ingen anledning att läxa upp mig. de blev liggande på hallbyrån men kom iväg dagen innan de två sluskarna kom förbi.
Förstår inte hur man inte kan värdera ett vårdat yttre, oavsett yrke egentligen, men speciellt när man kommer hem till folk. Men vill man uppfattas som en slusk som ensamma tjejer inte vill öppna dörren för så kan man gå runt i sina snickarbyxor. Kanske ett par foppatofflor till?
 

Hw77

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Oktober 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
121
Poäng
287
Haha, nej boomer. Bor i Stockholms innerstad, tryggt och säkert. och om du läser mer noggrant så ser du att jag redan skickat in breven, ingen anledning att läxa upp mig. de blev liggande på hallbyrån men kom iväg dagen innan de två sluskarna kom förbi.
Förstår inte hur man inte kan värdera ett vårdat yttre, oavsett yrke egentligen, men speciellt när man kommer hem till folk. Men vill man uppfattas som en slusk som ensamma tjejer inte vill öppna dörren för så kan man gå runt i sina snickarbyxor. Kanske ett par foppatofflor till?

Vad jag inte kan förstå är folk som inte skickar in sitt delgivningskvitto i tid och blir förorättad av uppsynen på tjänstemännen som utför sitt arbete och att de inte når upp till din standard vad gäller val av byxor och ansiktsbehåring.

Jag tror du (och vi) kommer få leva i ovisshet om varför det var två stycken som kom till dig. Vi kommer nog heller aldrig få reda på vilken funktion den andra ovårdade mannen hade.

Är du säker på att det inte var den skäggiga killen från postkodslotteriet som kom för att lämna pengar till dig? Kanske träffades de på gatan och visade sig vara gamla lumpenpolare.

Jävlar vad bitter jag var ikväll. Sorry för det. Spenderat för många timmar i foppatofflor. Inte hunnit raka mig idag heller för den delen men snart står jag snart igen i foppatofflor och bemöter otacksamma, respektlösa och lättkränkt...

nu går jag o lägger mig
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp